Battlefield 4 już na pierwszych prezentacjach zrobił rewelacyjne wrażenie pod kątem grafiki. Okazuje się, że finalna wersja gry będzie korzystała między innymi z bibliotek DirectX 11.1 przygotowanych z myślą i Windowsie 8. Twórcy rozważają też import statystyk między różnymi platformami.
Wykorzystanie najnowszych bibliotek DirectX oznacza, że gracze wycisną z Battlefielda 4 pełnię jedynie na ostatniej wersji systemu Windows. EA Dice zdradziło też, że na najlepszą optymalizację mogą liczyć osoby używające kartę graficzną Radeon HD z serii 7000.
EA Dice zdradziło też, że Battlefield 4 ma szansę na wymianę statystyk między konsolami obecnej i nowej generacji. Niestety temat jest na razie poddawany rozważaniom. Decyzja w sprawie takiej opcji dopiero zapadnie, ale w studiu wiele osób naciska na jej wprowadzenie. Podobne rozwiązanie ma się znaleźć w FIFie 14, która będzie przesyłać dane między Xboxem 360 i Xboxem One oraz pomiędzy PS3 i PS4. Battlefield 4 z każdą zapowiedzią prezentuje się lepiej i już 31 października zobaczymy, czy gra faktycznie będzie reprezentowała poziom odpowiadający zapowiedziom.