Logo

Crysis 2 skorzysta z nowej technologii 3D, która nie zmniejszy wydajności

Crytek wraz z produkcją Crysis 2 szykuje kolejny przełom technologiczny w użyciu technologii 3D w grach. Zdaniem Cevata Yerli, szefa Crytek, nowa technologia pozwoli wyświetlać obraz 3D na obecnej generacji Xboxa 360 i jest znacznie wydajniejsza od stosowanej aktualnie metody dwóch nakładających się na siebie obrazów.
Technologia opracowana przez Crytek zapewnia różnice wydajności między obrazem 2D i 3D na poziomie 1,5%, co jest wynikiem rewelacyjnym. Stosowane do tej pory metody wymagają generowania dwóch obrazów równocześnie, co się wiąże ze znacznym spadkiem wydajności. Crytek opracował metodę uzyskiwania efektu 3D poprzez generowanie pojedynczego obrazu.

Crysis 2 Crysis 2

Zgodnie z zapowiedzią szefa Crytek wszyscy gracze będą mogli się cieszyć trójwymiarem bez utraty wydajności. Ta informacja ucieszy posiadaczy Xboxów 360, którzy grając w trójwymiarową wersję gry nie stracą płynności. To właśnie z konsolą Microsoftu są największe problemy przy tworzeniu obrazu 3D. Xbox 360 posiada mniejsze możliwości sprzętowe niż PS3, przez co tradycyjna metoda wyświetlania obrazu trójwymiarowego powoduje duże obniżenie wydajności. Crytek zapewnia, że z nową metodą gry tracą zaledwie 0,4 klatki na sekundę. Wiadomo już, że inni producenci gier też są zainteresowani nową technologią i trafi ona do wielu nowych produkcji.

Crysis 2 Crysis 2
Crysis 2 Crysis 2

2010-06-27 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Crysis 2 skorzysta z nowej technologii 3D, która nie zmniejszy wydajności

Podobne artykuły i galerie