Game of Thrones zapowiada się na bardzo obiecującą produkcję RPG, która skorzysta z popularności serialu o tym samym tytule. Telewizyjna produkcja została zaś oparta o serię książek Pieśń Lodu i Ognia. Twórcy gry opublikowali nowy materiał filmowy prezentujący systemy walki.
Przede wszystkim starcia będą przeprowadzane w czasie rzeczywistym, co zaowocuje sporą dawką dynamicznej akcji. Miłośnicy planowania będą mogli skorzystać ze spowolnienia czasu, w trakcie którego można będzie wydać rozkazy drużynie. Jednak nie będzie się dało całkowicie wstrzymać czasu, w trakcie walki. Potyczki oprócz dynamiki mają się cechować sporą brutalnością.
Gracze poprowadzą dwóch bohaterów, dla których przygotowano po trzy klasy postaci. Wybór klas wpłynie na sposób walki oraz ekwipunek, z jakiego skorzystają postaci. W trakcie zdobywania doświadczenia będzie można mieszać style, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby wytrenować postać w jednym stylu. Mors Westford będzie wolniejszą postacią i skorzysta z ciężkiego uzbrojenia, zaś Alester Sarwyck pozwoli na bardziej dynamiczne starcia, w tym możliwość strzelania z łuku.