2011.07.11// J. Kruczek
Hitman Absolution nareszcie został zapowiedziany i pokazany, dzięki czemu wszyscy fani tej niezwykłej marki mogli odetchnąć z ulgą. Nie zmienia to jednak faktu, że jedna z najbardziej kultowych gier minionej dekady nie była obecna na rynku przez 6 lat i przespała między innymi rozwój Playstation 3.
Christian Elverdam z IO Interactive udzielił wywiadu, w którym zdradził jeden z powodów tak długiego procesu tworzenia. Przede wszystkim chodziło o stworzenie zupełnie nowego silnika graficznego, który pozwalał na zrealizowanie pomysłów twórców. W ten sposób zaprojektowano od zera silnik Glacier 2 i ten proces twórczy pochłonął najwięcej czasu. Dopiero ukończenie silnika pozwoliło na rozpoczęcie prac nad nowym Hitmanem.
Hitman: Absolution
Hitman: Absolution
Hitman
Nowy silnik pozwala na stworzenie bardziej dynamicznych akcji. Policjanci, którzy ścigają Agenta 47, ale nie widzieli go podczas zabójstwa nie będą go ścigali od razu. Wręcz przeciwnie mogą nawet stać obok bohatera i nie zwracać na niego uwagi. Zaalarmowani funkcjonariusze wezwą posiłki i zmienią dany obszar w wielką obławę. Wszystko po to, aby naturalnie odwzorować zachowania ludzi. Miejmy nadzieję, że szybko poznamy wszystkie zalety silnika w pełnej wersji gry.