Logo

Metro 2033 wykorzysta DirectX 11, PhysX i technologię 3D

Metro 2033 do tej pory była traktowana, jako gra niewnosząca nic nowego na rynek i będąca częściowo kopią S.T.A.L.K.E.R.a, jak się okazuje THQ wraz z Nvidią przygotowywali nie małą niespodziankę dla fanów post apokaliptycznych strzelanek. Jak poinformowały dziś obie firmy, Metro 2033 wykorzysta technologię DirectX 11, PhysX i 3D. To sprawia, że Metro 2033 będzie najbardziej zaawansowaną technologicznie grą na rynku.
Zgodnie z opublikowanym dziś komunikatem THQ, gra będzie zawierała pełną gamę efektów oferowanych przez nowoczesne technologie. Metro 2033 ma być zaprojektowany w pełni na bazie najnowszych technologii Nvidii, w tym specjalny system 3D Vision opatentowany przez Nvidię. To oznacza, że gra będzie dostępna również w opcji 3D, ale nie podano jeszcze szczegółów wykorzystania tej technologii w Metro 2033.

Metro 2033 Metro 2033

W oficjalnym komunikacie znalazła się wypowiedź Tony Tomasiego z Nvidii, który powiedział: "Silnik graficzny opracowany przez studio 4A Games to jedna z najbardziej zaawansowanych technologii, z jakimi mieliśmy okazję pracować, a dzięki DirectX 11, Metro 2033 to bez wątpienia jednak z najbardziej efektownych gier na PC" Przy okazji zapowiedzi nowych technologii, twórcy gry wydali do sieci kilka nowych screenów.

Metro 2033 Metro 2033

Ciekawostką jest fakt, że partnerem gry została Nvidia, która nie posiada jeszcze w swojej ofercie układów graficznych obsługujących DirectX 11. Prawdopodobnie zapowiedź współpracy przy Metro 2033 jest zwiastunem premiery takich układów. Najprawdopodobniej zostaną zaprezentowane podczas targów CeBIT startujących początkiem marca. 

Metro 2033 Metro 2033 Metro 2033 Metro 2033 Metro 2033

2010-02-18 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Metro 2033 wykorzysta DirectX 11, PhysX i technologię 3D

Podobne artykuły i galerie