Metro Exodus mocno odejdzie od tego co znaliśmy z poprzednich odsłon serii. Przede wszystkim pierwsze zapowiedzi wskazywały na akcję osadzoną na powierzchni. Dziś poznaliśmy nowe szczegóły na temat produkcji.
Magazyn Game Informer opublikował sporą ilość informacji odnośnie gry. Metro Exodus zaoferuje znacznie szerszy wachlarz przeciwników niż poprzednie odsłony. Ich rodzaj w wielu wypadkach będzie przypisany do lokacji oraz pór roku. Gracze otrzymają bogaty wybór broni, a każdy oręż można wzbogacić maksymalnie pięcioma modyfikacjami. Pojawi się też opcja chowania broni, aby zasygnalizować pokojowe zamiary postaciom niezależnym.
Fabuła będzie się składała z serii sandboksowych poziomów. W Metro: Last Light największa lokacja miała 111 na 200 metrów. W Metro Exodus zwiedzimy poziomy o powierzchni do czterech kilometrów kwadratowych. Poruszanie się ułatwią liczne pojazdy. Kampania rozegra się na przestrzeni roku, zaś w świecie gry nie zabraknie zadań pobocznych. Twórcy zrezygnowali z ekonomii opartej o naboje. Nie zdradzono czym zostanie zastąpiona.
Metro Exodus na Xboxie One X będzie działać w rozdzielczości 4K z HDR. Gra zostanie wyposażona w rozbudowaną sztuczną inteligencję zwierząt. Nie zabraknie też zaawansowanego systemu dynamicznej pogody. Metro Exodus zapowiada się imponująco. Premiera będzie miała miejsce jesienią tego roku na PC, PS4 oraz Xbox One.