RollerCoaster Tycoon World może się wydawać na pierwszy rzut oka tylko gierką dla dzieci, ale w efekcie jest jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji. Wielu graczy wychowało się na tej serii i najnowsza odsłona wzbudza wiele emocji.
Niestety pierwszy pokaz wywołał falę krytyki. Wszystko za sprawą oprawy graficznej pokazanej w zwiastunie. Studio Area 52 Games postanowiło wyposażyć grę w dość ubogą grafiką, która stylem może nawiązywała do pierwowzorów, ale nie tego oczekiwano po strategii tworzonej w 2015 roku.
RollerCoaster Tycoon World po pierwszej prezentacji zebrał tak dużo negatywnych opinii, że twórcy postanowili mocno zmodyfikować grafikę. Warto odnotować, iż pierwszy zwiastun powstał na bazie gry w wersji pre-alpha. Co więcej była ona oparta o silnik Unity 4.6, a dalsze prace będą trwały na silniku w wersji 5. To pozwoli uzyskać znacznie wyższy poziom grafiki.
Deweloper założył sobie nowe cele. Przede wszystkim grafika ma pójść w bardziej realistycznym kierunku. Twórcy chcą, aby atrakcje wyglądały tak jak w rzeczywistości. Wszystko ma być znacznie bardziej dopracowane i oferować wysoki poziom szczegółów. Reakcja na krytykę spotkała się z szybką reakcją nie bez powodu. Poprzednie gry z serii były wielkimi hitami i sprzedawały się w milionach. RollerCoaster Tycoon World stoi przed ciężkim wyzwaniem kontynuowania sukcesów.