The Secret World jest kolejnym dowodem na to, że gry MMO w systemie free-to-play są znacznie popularniejsze. Studio FunCom postanowiło jakiś czas temu zmienić klasyczny abonament w jednorazową opłatę za grę. Sama rozgrywka jest już całkowicie darmowa, co się przełożyło na rewelacyjny wzrost popularności.
Zmiana modelu finansowego natychmiast przyniosła zyski. W miesiąc sprzedano przeszło 70 tysięcy egzemplarzy gry. Co więcej liczba aktywnych graczy wzrosła o 400 procent, dzięki czemu gra przechodzi drugą młodość. Teraz na serwerach The Secret World dzieje się znacznie więcej i nowi gracza spotykają się natychmiast z tętniącym życiem światem.
Niestety FunCom i tak musiał zostać restrukturyzowany. W ten sposób zamknięto kilka oddziałów studia, a inne zostały połączone. Mimo redukcji stanowisk pracy studio zapowiada, że będzie dalej rozwijać swoje produkcje. Chodzi między innymi o The Secret World. W kwestii nowych tytułów studio skupi się na pomniejszych produkcja MMO, jak nadchodzące LEGO Minifigures.