Logo

Cyber kradzież w Polsce. Olsztyńska policja ściga wirtualnego bandytę

Gry coraz częściej wkraczają w codzienne życie i nie chodzi tylko o poziom symulacji. Produkcje MMO stają się idealnym polem do nowoczesnej formy kradzieży i nielegalnego handlu wirtualnymi dobrami. Do tej pory większość wirtualnych kradzieży notowano w USA i Japonii.
Sytuacja się zmieniła po zgłoszeniu kradzieży przez olsztyńskiego gracza, który stracił wirtualne przedmioty z gry Metin 2. Olsztynianin zgłosił na Policji kradzież ekwipunku swojej postaci. Jako, że wszystkie przedmioty były zakupione za prawdziwą gotówkę i to w sumie 1000 złotych, Policja rozpoczęła śledztwo. Funkcjonariusze najprawdopodobniej namierzyli już sprawcę wirtualnej kradzieży, który stanie przed sądem za przywłaszczenie mienia.

Metin 2 Metin 2

Wirtualna przestępczość podlega realnemu systemowi prawnemu, dlatego sprawcy kradzieży grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności. Tyle będzie musiał odsiedzieć gracz, który sobie przywłaszczył ubiór wirtualnego wojownika. Cyber kradzieże są także w naszym kraju coraz popularniejszą formą przestępczości.

Metin 2 Metin 2

Gracze nieodpowiedzialnie dzielą się danymi swoich kont z nieznanymi osobami, co następnie prowadzi do całkowitego wyczyszczenia konta z cennych, często drogich wirtualnych przedmiotów. Gracze powinni się wystrzegać podawania komukolwiek danych swojego konta. Wystarczy pamiętać, że żaden producent gry nigdy nie poprosi o login i hasło do konta gracza, wszystkie takie prośby są próbami nielegalnego zdobycia danych.

Metin 2 Metin 2

2010-07-31 - J. Kruczek

1

Komentarze do:
Cyber kradzież w Polsce. Olsztyńska policja ściga wirtualnego bandytę

jacwyp 2010-07-31 14:26

Jest następne zgłoszenie w Zabrzu.Pozdrawiam zdziwionych złodziei kiedy zapuka do nich policja

Podobne artykuły i galerie